onsdag 5 maj 2010

Ny månad = Nytt på gång


Maj - sköna maj välkommen - hjärtligt välkommen! Så skönt det är med lite sol igen, med träd som grönskar och alla tusentals vårblommor i parker och planteringar. Energin kommer som på beställning, trots att det varit en lång och tidvis jobbig vinter.


Men nu är allt på gång igen!!! Vi hade mässa - The Malmö International Toy & Figure Show - en engångshändelse, men intressant och lärorik. Det var ett 70-tal utställare i Baltiska Hallen, massor av aktiviteter och en hel del besökare. Många jättenöjda, andra mindre nöjda, men så är det ju alltid.


Jag går nu dock tillbaka till mässor i egen regi här i Malmö och nu ska jag planera för höstens Nallemässa. Jag återkommer om exakt datum, men läs även på hemsidan:
www.margarethasdockskap.se där all info kommer att finnas. Alla tidigare utställare kommer givetvis att få mail om mässan inom ett par veckor och om du läser detta och är intresserad så hör av dig.
KURS MED PIA - MINIATYRMAT. Vi har nu satt datum för kommande kursdagar - det blir den 25 och 26 september, 2 dagar, 2 olika kurser. Du kan anmäla dig till en dag eller båda dagarna. Gå in och läs mer på hemsidan under KURSER. Först till kvarn, men ni som förbokat er har givetvis förtur.
Inför mässan fick vi hem en hel del nya nallar från Hermann Spielwaren och dessa kommer jag att lägga ut i shoppen om ett par dagar. Just nu har jag fullt upp med Steiff, men så fort jag hinner ska det göras.
Missa inte vårt erbjudande, men då måste du registrera dig för Nyhetsbladet och meddela mig att du registrerat dig!
Njut av våren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se