fredag 30 september 2011

Hemkommen från Steiff i Giengen



Det blev en snabbtur till Giengen nu i veckan. +25 så det var som att komma rakt in i sommaren.



Bergen runt omkring gnistrade i höstfärger under solskenet och hela området visade verkligen sin bästa sida.






Jag och Lena var nere och tittade på Steiffs barnkläder, sommarkollektionen som ska börja säljas nu. Ljuvliga små kläder, klassiskt blått och vitt men också sprudlande färger i smultron och illgrönt. Söta modeller, alla med en lite nalle någonstans på plagget. De små söta klänningarna kan med fördel också användas till lite större dockor och det har jag redan gjort med tidigare kollektioner jag haft i butiken.


Steiffs fyndgruva var en besvikelse för tillfället - inget nytt under solen. Man vet aldrig vad som finns där och det enda jag kom hem med var lite teddy.


Annars är Tyskland dessvärre ganska nalletomt just nu. Tidigare om man gick in i en matbutik fanns där servietter med nallar, godis, kartonger och burkar, men nu - ingenting. Det är så trist, så trist, jag som trodde jag skulle hitta lite nytt till nallemässan. Något nytt blev det kanske, men inte som det brukar.


Just nu jobbar jag på NALLEMÄSSAN - glöm inte den 23 oktober. Nu blir det även ansiktsmålning! Just det löste sig för lite sen. Letar nya ideér så HJÄLP MIG! Utställare kommer från hela landet samt Danmark.


Nu ska jag iaf hålla mig hemma fram till mässan - så hör av dig!


Trevlig helg!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se