onsdag 21 september 2011

Stockholm i härligt solsken







Hemma igen från Stockholm. Det känns som jag är där titt som tätt nu, men jag har kunder att besöka och även annat på gång. Var på Ambassadörskonferens för kvinnors företagande i Stockholms konferenscentrum, det var tredje gången för min del, och det var en energikick med 400 kvinnor i olika åldrar, med olika företag och i olika perioder i livet - men alla med samma sak i sinnet - de brinner för sin verksamhet och vill förmedla sina kunskap till andra kvinnor ute på skolor eller i sin närhet. Maud Olofsson fanns på plats för att säga adjö till oss - det var ju hon som startade projektet och det står henne närma hjärtat, det syns.










Stockholm strålade i sol, min väninna Nadine från Frankrike flög in för att tillbringa 4 dagar i vår vackra huvudstad, men i ett läge så skämdes jag - hon ville se gamla stans smalaste gata, den bara 90 cm breda Mårten Trotzigs gränd. Det var söndag fm, fullt av turister i Gamla stan och vid den lilla gränden trängdes japaner, italienare och amerikanare - och det var då jag skämdes. Där var SÅ SMUTSIGT - tomflaskor, burkar, fimpar och en gul slang av något slag (troligen för att avleda vatten) och det såg hemskt ut. När nu denna lilla gränd finns i turistbroschyrer över hela världen borde väl Stockholms stad se till att det ser snyggt och prydligt ut och inte sprida bilder av en skitig gränd ut över hela världen. ALLA som var där fotograferade ju!!!






Besökte Karin in hennes lilla söta butik FINA DOCKAN. Så synd att hon lägger ner vid årets slut.



Om du reser till Stockholm så passa på att besöka henne!!! Där finns mycket att se!






En ny butik i Gamla Stan - på Stora Nygatan - KALEJDOSKOP med massor av småsaker: kalejdoskop så klart, origami, nytryck av barnböcker, bakformar, lite nallar, dockor mm.



Butiken ligger snett över KRABAT. Krabat som har 5-6 butiker i Stockholm nu och även öppnat i Uppsala.






Förresten var jag i Vaxholm också! Vilken idyll!!! Jag förstår att det är dyrt och exklusivt, men det var nog rätt tid nu då de flesta turister lämnat ön, men ändå var det trångt på serveringarna, så hur ser det då ut på sommaren. Men jag kan bara säga - åk dit!!!!


Bilderna visar lite nyinkommet!!!! Fler hus, möbler och byggdetaljer finns nu i lager och vi lägger ut dem i webshoppen. Titta dit!


Och så vill jag också meddela att fler och fler anmäler sig till Nallemässan och nu är vi snart uppe i 35 och det ser bra ut och aktiviteterna blir fler och fler ........... boka in datumet - 23 oktober!


Ha det så gott!
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se