fredag 14 oktober 2011

En udda branch .......



Visst är det udda - idag när jag öppnade en leverans så fanns där - om nu någon som inte kan branschen skulle se det hela - en massa plastringar och ploppar, påsar med glaspärlor och stålkulor och så en massa tyg.


Vad är det då som äntligen kommit hem, jo... nalleleder.

Världens bästa plastsäkerhetsleder, bättre kan man bara inte hitta. De är tillverkade i Japan och håller för allt. Super! Och jag har letat ett bra tag sen min förra leverantör lade ner sin verksamhet. Och glaspärlorna och stålkulorna då, jo det är

glas- och stålgranulat för att få tyngd i nallarna och tygerna det är givetvis mohair. Allt kom nu i rättan tid, det är ju snart nallemässa.


Det är svårt, supersvårt, att få tag i bra nalleprylar nu. Tidigare kunde man hitta överallt, nu kan man knappast få tag i vare sig servietter eller näsdukar, men det ska nog bli en bra mässa i alla fall. 35 utställare, varav 3 från Danmark och Steiff från Tyskland.


Idag har jag börjat packa, halva butiken flyttas ju till hallen. Jag går igenom prismärkningar, kartonger, måste tänka på allt annars blir det miljoner frågor som jag inte har svar på.


Vanligtvis är det så under mässan - jag har mitt info-bord och det kan jag knappast lämna. Och om jag lämnar det så kommer någon och rycker mig i axeln och säger "du måste komma, den och den vill veta det och det", det är inte alltid jag har tid för mat heller, sen är det dragning i lotteriet och det ska informeras när det är aktiviteter på gång. Full rulle hela dagen, men det är en ROLIG mässa som man kan leva länge på.


Jag är glad att så många ställer upp, många som inte deltagit på åravis kommer nu för att vara med på jubileet. En del har varit med på nästan alla mässor under de här åren och det är fantastiskt. Ett varmt TACK till alla dem!


Önskar er nu en skön helg!


Och dockan ovan förresten - en gammal docka från Götz, design Joke Grobben, som inlämnats till försäljning till ett bra pris. Hon är en skönhet!! Och är tillverkad i Tyskland. Joke Grobben jobbar inte längre för Götz och det är en riktigt, riktigt bra docka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se