torsdag 8 mars 2012

Culto







Det enda NYA jag hittade på Leksaksmässan i Nurnberg var dessa anti-stress-kuddar från Culto i Tyskland, tom tillverkade i Tyskland. Jag har lagt in dem i shoppen under mjuka nallar och de är verkligen mjuka på ett speciellt vis. En annorlunda känsla eftersom de är fyllda med microkulor så de är varken hårda eller mjuka.




De finns i mönstrat (pyjama) och i enfärgat och de enfärgade i 2 storlekar.

De sägs ha en antistress-effekt och det kan jag väl tänka mig. De är också allergitestade och kan tvättas.


Nyheter som kommit in idag är miniatyrer och de ljuvligaste dockserviser från Reutter i Tyskland så nu ska de fotas och läggas in, men det tar lite tid så ni får ha tålamod.

Det är dags att förnya medlemsskap i Teddy Hermannklubben och snart också i Käthe Kruseklubben. Steiff har ju rullande medlemsskap så där beror det helt på NÄR på året man blev medlem. Både Teddy Hermann och Käthe Kruse firar iår 100-års-jubileum!!!! Det är inte dåligt och det är ändå 2 företag med mesta produktionen kvar i Tyskland! Det är, tycker jag, företag som man ska gynna om man kan.

Nu blir det inte mer bloggande innan helgen så jag passar på att önska en TREVLIG HELG!

Mvh
Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se