fredag 8 juni 2012

Helg igen ..... och regn

Så är det helg igen och snart är det midsommar och tiden rusar som vanligt iväg. Det är kyligt här i Malmö idag och det har småregnat ända sen i morse, vilket ju känns typiskt nu när det är helg. Det är en typisk reparationsdag då det är tyst och lite småruggigt, men för varje docka som blir klar känner jag mig så nöjd. Det är mycket mer arbete än vad folk vanligtvis tror - alla små detaljer som ska fixas. Idag hämtades tex en skandinavisk celluloiddocka som har tvättats ren, spänts ihop och så upptäckte jag att foten var sprucken och hade en riktigt ful lagning och då var det bara att börja med en fotoperation också, men bra blev det.

Steiff kommer med en hel del nya fina väldigt speciella nallar och andra djur nu i höst och butikerna har börjat beställa hem sina exemplar. Jag har vissa prover hemma men än så länge är de "hemliga" för kunderna. När Steiff själva publicerar dem på sin hemsida, DÅ kan jag visa upp kollektionen. Men det är en hel del annorlunda som passar väl in i design/presentbutiker och vita och minimalistiska hem.

Sätter in en bild som jag skulle plocka bort, men kom så på att den blir fin i bloggen. Inredning, gediget hantverk från Tyskland, i skala 1:10, alltså lite för stort för de flesta, vilket är synd, för detta är BRA!

Trevlig helg!

önskar
Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se