måndag 28 januari 2013

Leksaksmässa i Nurnberg

Ett helt år har gått sen sist - LEKSAKSMÄSSAN i Nurnberg, en mässa med ca 2700 utställare från 60 talet länder och 76000 besökare från dubbelt så många länder. 1 miljon produkter presenteras varav ca
70 000 är nyheter. Nog borde man hitta något????

Där finns allt - leksaker för inomhus och utomhuslek, hobby, utklädning, spel, samlarprodukter, hantverk och massproducerat, stort och smått.

Som vanligt reser jag dit. Jag jobbar för "mina företag" med att ta emot kunder från Skandinavien och så letar jag grejor till butiken. I år blir det extra roligt eftersom jag öppnar butik "på riktigt" igen. Här på Slussgatan har det ju varit butik/verkstad/lager i ett, ny blir det BUTIK och det andra finns i andra lokaler och det känns skönt.

Steiff deltar inte på mässan i år, för första gången och de var ändå med och byggde upp mässan i Nurnberg.
Steiff har egen presentation i lokal på stan, med visning av nyheter, buffé och ett glas med något gott att dricka. Detta under 2 dagar kl 16-22.00 så det blir att jobba sent.

Annars kommer jag att träffa mina vanliga - trevliga - leverantörer och förhoppningsvis också hitta något nytt som jag snart kan komma att berätta om. Tyvärr är det svårt med nallar idag..... hur man än letar så är det hundar och katter, hundar och katter och hundar och katter på allting. Förr var det björnar. Men jag ger inte upp hoppet.



Jag är tillbaka i butiken igen den 4 februari. Auf wiedersehen!!!

Levrantörerna ovan är från toppen: Teddy Hermann, Steiff, Reutter och Bodo Hennig.

Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se