onsdag 1 maj 2013

1 maj

Det är den 1:a maj - solen skiner och mitt på dagen är det ganska varmt och skönt. Nu blommar det överallt men kvällarna kan fortfarande vara kalla. När solen skiner ser alla så mycket gladare och piggare ut och leendena börjar komma fram efter vinterns dvala.

1:a maj är enl tradition arbetarnas dag, eller hur? Därför arbetar jag ju :-) Det är fullt upp. Jag håller fortfarande på att tömma källaren under butiken, men nu kan jag i alla fall skönja ett slut. Jag fasade när jag öppnande ett par jättekartonger, men till min stora glädje var de tomma. Jag sparar tom kartonger, vem vet när man behöver en bjässe och så har man bara en massa smålådor. Kartonger kan vara bra att ha, men kanske mindre roliga i det formatet när man ska flytta. Nej. flyttkartonger ska det vara, enligt alla som hjälper mig - tycker dom, men inte jag...........


  I helgen målades tak och väggar och nu lyser det vitt och fint och rent i hela butikslokalen.Nästa steg är att komplettera med en del golv och sedan kan vi börja med att flytta en del inredning, så kanske ändå det blir klart till midsommar. Det ska till lite mindre målningsarbeten nu bara, i skyltfönster bla, men sen täcker jag
för alla fönster och resten ska bli en överraskning fram till öppningsdagen. Täckta fönster är väl kanske inte det roligaste men det blir desto trevligare sen.

Leverantörerna  är positiva till min flytt och tror på mitt koncept med ett litet Nalle-Pensionat och det är ju trevligt. Det finns även ett nalleboende på Skagen, så ska ni dit så kan ni ju boka in er där!!! Och så finns det ett vid Bodensee, men det är verkligen ett hotell - med 17 rum! Lilla rummet i pensionatet är nu klart - det som jag kallar det gröna rummet - och det har verkligen blivit fint och riktigt mysigt. Nallesängen ska bara bäddas också :-)

Fick igår info om att det ska bli en Barbie- och Leksaksmässa på Brio i Osby den 7 september kl 12-16 med anledning av att Barbie att Barbie funnits i Sverige i 50 år. Inte illa. Det är Barbieringen och BRIO som står som arrangörer för mässan.  Vill någon ställa ut så kontakta Lars på tel 0479-125 25.

Jag tar inte hem några nyheter nu eftersom jag inte vill dra det från Malmö till Kosta, men beställningar som ska hämtas i Malmö går bra - tex ska jag beställa hem reservdelar från Schildkröt och vissa miniatyrer behöver jag alltid.

Då det gäller dock/nallereparationer är det STOPP nu. Jag kan inte ta emot mer i nuläget  - har fortfarande ett 20-tal dockor och nallar som ska färdigställas och allt tar ju sin tid. I Kosta får jag mer plats, kanske inte i dockverkstaden, men jag har en stor källare och där kan alla reservdelar sorteras upp så att de blir lättare att hitta. Jag har fortfarande många dockor som saknar delar och i värsta fall kan det ju ta år att hitta, vilket alla dessvärre inte förstår. Det finns nog ingen som har ett så stort lager reservdelar som jag, men ändå hjälper det inte.

Förresten - kunder har redan letat efter mig i Kosta. I brevlådan låg en lapp med "Tack för kaffet" från miniatyrentusiasterna i Skåne. Trevligt, men just då var jag i Malmö. Vill entusiasterna fortfarande ha miniatyrer så har jag inte flyttat en endaste pinal ännu. Välkommen hit - men ring först och boka tid.

Ha en skön dag!

Margaretha



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se