onsdag 8 maj 2013

Så mycket att se

Det är helt klart att mina tankar kretsar kring Småland hela tiden. Det är sååååå mycket att tänka på och ändå ska jag kunna hålla butiken igång något så när.

Vill bara tala om att det finns så mycket mer att se - inte bara min blivande butik, outleten i Kosta, glasbruket
glashotellet och älgparken.  Ett besök på Transjö hytta utanför Kosta är nästan ett måste - en sagolik plats, lugnt och fridfullt och sååå vackert. Sven-Åke - min vän sedan barndomen - och hans kollega Ritzman har verkligen en omgivning som borde locka många, många fler. Sen ska vi inte tala om deras konstglas - detta är konstnärer ut i fingerspetsarna.



Ån har prytts med konstglas som är upplyst om kvällarna och i trädkronorna hänger stora fat med konstfulla mönster - en perfekt kombination mellan natur och glas. Välj en dag då solen strålar och det blir ännu mer sagolikt.

Så ett varmt GRATTIS till Lena och Alexandra Nobaek som tog hem förstapriset för finaste bord i Farum på Miniatyrmässan. Bra tjejer, ett varmt GRATTIS och lycka till med miniatyrskapandet även i fortsättningen.

På tal om miniatyrer så har flera frågat mig om datum för miniatyrmässan på Johanna-Muséet i Skurup.
Det datum jag fått är den 22 september och om du vill ställa ut får du gärna anmäla dig till mig så vidarebef
jag anmälan. Förra året var första gången mässan arrangerades och det blev en liten men trevlig mässa i en härlig miljö. Där fanns något att se för alla - man måste ju passa på att se muséet samtidigt och även smaka en kaka i deras fina café.

Fler har anmält sig till NALLEMÄSSAN. Nu har det kommit frågor om man får ha med annat än nallar på Nallemässan. Visst får man det! Alla typer av leksaker, miniatyrer, kuriosa, böcker, kort, nytt och gammalt, smycken, hobby är välkommet! Blandningen betyder mycket för att vi ska få många besökare så anmäl dig!!!!

Det är snart Eurovision Song Contest i Malmö och då lämnar jag stan. Nej, jag har ingenting emot festen - tvärtom, men just nu finns det annat som är viktigare för mig :-)  Ländernas artister och alla deras medhjälpare har redan invaderat stan och det sägs att hotellen är fulla och det ska bli arrangemang ute på stan varje kväll. Kul att det händer något!

Önskar en trevlig Kristi Himmelfärds Dag med sol och värme.

Margaretha


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se