fredag 9 augusti 2013

Härlig sommar

Efter skyfall kommer sol, visst är det så.
Igår stod regnet som spön i backen men idag har det varit soligt och varmt och skönt igen.
Ingen kan då klaga på denna sommar.
Och jag är lycklig att jag fått vara här i Kosta hela juli och kunnat sitta ute med mina kunder, kunnat
gå ut och hänga upp min tvätt och njuta av sommarkvällarna.
Det är fullt upp här på landet - oj, vad jag/vi hunnit med mycket - det har varit musikkvällar, middagar,
bilturer, goda vänner från när och fjärran, nya bekantskaper mm mm och mer är inbokat.

Idag kom mina nya skyltar som ska upp här i Kosta. Snygga, om jag får säga det själv.



Jag kunde inte få in bild av skylten här dessvärre - den var inte i rätt format, så jag får fota den först och sen visa upp den!
Här är en sommarbild från butiken. Jag har 3 flaggor: svenska flaggan, en med en nalle och en annan med gamla dockor. Under flaggan är en nalle med texten GUTEN TAG. Förr kunde man hitta mycket sånt här i Tyskland, men nu är det svårare. Tv är en röd Teddy Hermann skylt och över den en plåtskylt med en dockdoktor.

Det är så roligt! Många Kostabor tar med sig sina gäster nu i sommar och visar upp butiken - se vilken fin buitk vi fått i Kosta!!! Det känns gott i hjärtat!

Imorgon ska jag skruva ihop ett dockhus från Bodo Hennig och försöka få fram lite dockskåpsmöbler till.
Sen är det dags att börja planera hur alla möblerna ska presenteras. Det kommer att bli en hel del ändringar i butiken. Det finns fortfarande plats för en del hyllor.

I nästa blogg ska jag visa lite mer hur det ser ut inuti butiken! Jag måste också ha upp bättre belysning. Det är sånt man märker efter hand.

Önskar er en trevlig helg! Njut av solen medan det går!

Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se