fredag 2 augusti 2013

Kosta - nu är vi igång


NU HAR DOCKSKÅPET ÖPPNAT!

Jag ber om ursäkt för att bloggandet varit så dåligt på sistone. Jag glömde, ärligt talat, min inloggning, och sen har det varit minst sagt fullt upp med flytt och invigning och öppning.

Den 6 juli hade vi "högtidlig" öppning med nära och kära, vänner, klasskamrater, kollegor, kunder, bekanta mfl. Ca 85 personer kom och jag överöstes med blommor, vin och champagne, för vilket jag härmed framför mitt hjärtligaste TACK! Det var en härlig dag. Vi hade ett tält på gården framför butiken från vilket vi serverade drycker och tilltugg. Monica, vårt kommunalråd, förättade invigningen och klippte bandet så att butiken kunde öppna. Vi öppnade också Nallepensionatet. övernattnings2:an med nalletema, balkongen ni ser ovan på bilden. 

Här ser ni min nya skylt - med nallen i mitten - som kom upp dagen före invignigningen. Och så blev jag vansinnigt förkyld mitt i alltihop också men det löste sig. Tv finns ett stort skyltsköp och över är lägenheten för uthyrning.

I förra veckan målade vi fotspåren som leder från gatan in i butiken . Är det Lufsen, min stora björn, som varit ute och gått????

Det ska komma mer framöver. Håller just nu på med skyltar för att bli mer synlig i samhället. Det är svårt att locka kunderna från outleten även om det bara är 10 min promenad, men först och främst måste de ju få veta att butiken finns.

Väntar på en fasadskylt från Steiff. Den röda till vänster är Teddy Hermann.

Ska ut och ta lite fler bilder så återkommer jag. Nu ska det bloggas igen  :-)

Idag är det strålande sol och HETT, dvs lugnt. De som kan är väl vid poolen, för det har vi också en i Kosta. Här finns en hel del: camping med pool och stugor, outlet med massor av prylar, glasbruk med demonstrationer, hembygdsmuseum med våffelservering, glashotell med fantastisk glasbar, studioglashyttan i Transjö. Och bara inför sommaren nu har det öppnat 4 nya butiker i Kosta, inkl Dockskåpet, så varför inte ta en tur hit?????????

NALLEMÄSSA 27 oktober 11-1600  i Kosta Folkets Hus.
MINIATYRMÄSSA på Johanna-muséet i Skurup den 22 september.
Detta är för att ni ska komma ihåg!

Ha en härlig helg i det fina vädret!

Hälsningar Margaretha

 

1 kommentar:

  1. Grattis till din nya butik.
    Mailar du info om mässan, vid tillfälle, jag vill ju ställa ut.
    Ev tittar jag förbi i slutet av augusti på väg till Skåne (om jag hinner).
    Agneta/skalaminimal

    SvaraRadera

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se