söndag 3 november 2013

Det är mycket som händer vid den här tiden på året




Vi går mot jul och då är det alltid mycket på gång. Speciellt om man har barn - då är det Luciafirande, julfirande i skolan, basarer och annat. I vår dock/nallevärld är det julmarknader för många som själva håller på med egen lverkning, det är julskyltning för butikerna och det är varor som ska fram, julpapper, påsar och band, julpynt och annat.

För mig här på Dockskåpet blir det ju första julen i Kosta. Bara det är spännande - blir det någon julförsäljning att tala om? Hittar kunderna hit?

Nu i veckan ska jag plocka fram allting för julmarknaden uppe vid Outleten. Jag har en bod som ska skötas av Folkets Hus och där blir det dockor och änglar, tomtar och nallar och så hänvisning till butiken, så nu framöver kommer jag att hålla öppet varje helg. Julmarknaden i Kosta invigs på lördag em av Carl-Jan.

Jag ska börja med julskyltandet i denna vecka och får se om jag hinner färdigt tills på lördag annars får det bli till helgen efter. Personligen tycker jag att den 9 nov är lite väl tidigt för en julmarknad. Vad tycker ni?

Den 23/12 fyller vår Drottning 70 år och med anledning av födelsedagen har Teddy Hermann tillverkat en alldeles speciell nalle:


Visst är vår drottning-nalle vacker, i sin enkelhet, med tiara och ordensband och broderi under fotsulorna.
På ena foten en krona och den svenska flaggan, på andra foten Drottning Sylvia och födelseåret.
Teddy Hermann har för FÖRSTA gången gjort en nalle med anknytning till Sverige och hon ska visst
endast tillverkas i 100 ex, varav jag redan sålt halva upplagan. Är du intresserad av en nalle till din egen samling så är du välkommen höra av dig!

Jag har också fått hem nallar från Hermann Spielwaren - Fantomen på Operan, Kapten Cook och en
indian - alla väldigt välarbetade och speciella.

Det är många leveranser från Steiff på väg in - många beställningar - men är det något speciellt du söker till julklapp, så hör gärna av dig.

Ha en trevlig kväll!

Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se