tisdag 10 mars 2015

Butiken stängd ett par dagar

Hej alla dock-och nallevänner!

Jag förstår inte vart tiden tar vägen. Trots att det är ont om kunder i butiken just nu så är det ändå fullt upp att göra med både det ena och det andra. Att jag sen engagerar mig  både här och där har kanske också med det hela att göra, men ibland är det lätt att glömma.

Onsdag - söndag denna vecka är jag i Stockholm och därmed är butiken stängd (men ett
akutnummer finns uppsatt på dörren) och inga leveranser sker från webshoppen. Dagarna i Stockholm är nästan fullbokade - kundbesök onsdag em när jag kommer upp, hela fredagen och lördag fm, torsdag avslutningskonferens för Ambassadörer för kvinnors företagande och sen lite ledigt lördag em. Hemresa söndag. Man ska hinna med mycket när det ändå ska läggas tid på att åka. Men det är smidigt, tågbyte i Alvesta bara.
Huset är ju bebott här i flera lägenheter så det är helt OK att resa bort och skriva om det -
det är många som tittar till det när jag är bortrest - tack och lov!

 
Vi har nu bokat in lite TITTSKÅPSkurser igen -den 19 mars, 8 och 22 april - för den som har lust att pyssla en kväll eller två eller tre. Väljer man tre kvällar så kan man ju göra något riktigt fint och dessutom hinna göra lite egna miniatyrer. Material har jag gott om.

Efter lite funderingar har vi - jag och en del dockskåpsfantaster - kommit fram till att i vår anordnar vi en MINIATYRMÄSSA här i Kosta, både plats för mässan och boende har vi så det är det minsta problemet. Vi funderar på början av april. Vad tycker ni om det????
Södra delen av Sverige har ju ingen miniatyrmässa nu och Kosta ligger ju faktiskt ganska så centralt och det är enkelt att ta sig hit. Det går tex att ta Öresundståget från Kastrup och stiga av i Lessebo, endast 12 km härifrån. Det är 5 mil till Växjö, 8 mil till Kalmar, från Karlskrona tar man sig hit på någon timme.



 Har någon lust att besöka Steiff Sommer (festival) första helgen i juli? Vi är ett par stycken som åker och jag kan troligen skaffa hotell i Giengen. Utställning, internationell marknad, Margarete Steiffs födelsehem öppet, minizoo, auktion, festligheter, musik, uppträden, Steiffs marknad och loppis mm. Det håller på fredag - söndag och vi reser troligen torsdag, flyg och tåg.

Idéer för MINIATYRMÄSSA eller NALLEPICKNICK? Vill du delta så hör av dig. Jag är tacksam för tidiga bokningar då det gäller allt - lättare att planera.

Vi hörs igen i början av nästa vecka. Ha det så bra!

Margaretha
Avslutar med en bild från Nurnberg. Hansas nya serie med 4 djur som kompletterats med filt, kudde och täcke. Nu kan det gå vilt till:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se