söndag 1 mars 2015

KURSER på gång

Hej alla dock-och nallevänner!

Nu börjar vi komma igång med alla planer för 2015!

Det blir kurser/pysselkvällar med TITTSKÅP den 19/3, 8/4, 22/4 kl 18-21.00 i Dockskåpet.
Man kan delta en kväll eller alla - deltar man alla gångerna så finns ju möjligheten att göra så mycket mer, ett större mer genomarbetat skåp och kanske även en del egna miniatyrer i inredningen.
Man väljer själv tema och jag hjälper till med tips och idéer. I kursen ingår tapeter och golv och en
del av materialet man behöver. Kostnad 130:- inkl fika, men själva tittskåpet och övrigt i tittskåpet tillkommer.

Den 21-23 maj kommer Gitte Thorsen från Danmark och håller en NALLEKURS.
Gitte är välkänd i nallekretsar och har fått många priser för sina underbara nallar. Vi jobbar
15 timmar under helgen och börjar fredag kväll och avslutar senast kl 12.00 på söndagen.
Deltagarantal 6-10. 1250:- inkl all hjälp och undervisning vi får av Gitte, mönster, material och lån av verktyg samt fika alla dagar och kvällsmat första kvällen.

NALLEPICKNICK den 12 juli kl 13-17.00 i parken bakom Folkets Hus.
Vi fortsätter efter samma modell som i fjol, vilket tydligen uppskattades enl de reaktioner jag fått. Lugnt och skönt och en avslappnad eftermiddag. Det blir lite underhållning såsom sång och musik och sagoläsning, fiskdamm, servering, någon typ av tipspromenad och lite till. Gratis! Ta bara med
nalle, picknick och en härlig filt att sitta på.

Första helgen i juli bär det av till STEIFF SUMMER i Giengen. Troligen blir det 4 dagar/3 nätter med flyg från Köpenhamn till Stuttgart och sedan tåg till Giengen. Hotell kan jag ordna genom Steiff. Under Steiffdagarna är det internationell Steiff-mässa/försäljning, öppet hus på Margarete Steiffs födelsehem, stor auktion, uppträden, minizoo, utställare av hantverk, stort försäljningstält, loppmarknad mm mm. Och mycket folk!

                          ########################################################

Har du önskemål om andra kurser så hör av dig. Vi kan troligen hitta kursledare till alla möjliga kurser.


Annars då? Det börjar komma in en del som jag beställde i Nurnberg och de flesta har nu skickat ut sina aktuella kataloger.
Jag har fått hem en del PADDINGTON - både nallar och annat med Paddington motiv. Filmen ligger visst fortfarande ca 5:a på biotoppen.

Steiff har levererat en hel del av sina nyheter och ni kan gå in och titta på www.steiff.de
där allt nu finns att beskåda.

Jag hittade ett par nya leverantörer och kommer ni på besök får ni gärna sitta ner och gå igenom
det som kommit så bjuder jag på en kopp kaffe.

Bild på nallarna ni kan välja mellan på nallekursen.

I övrigt så kan jag meddela att jag nu ska ta fram egna tomma tittskåp så nu kan ni beställa den storlek på skåp som ni själv önskar. Ramar och trä till skåpen kommer hem under veckan.

Ha det så gott!

Med vänlig hälsning
Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se