tisdag 7 april 2015

Påsken passerad

Hej kära vänner

Hoppas ni haft en skön påsk! Påskafton var det rusning i butiken - mest efter miniatyrer - och det kändes verkligen som om turistsäsongen har tagit sin början. Det var faktiskt
riktigt, riktigt roligt!

Jag pratade då med kunderna om en ev MINIATYRMÄSSA till våren och alla tyckte det var en strålande idé, så det spinner vi nu vidare på. MINIATYRMÄSSA i Kosta Folkets Hus
någon gång i april 2016. Det ska inte kollidera med Stockholms miniatyrmässa eller med Farum. Den som startades i Skurup finns ju inte längre, så någon stor konkurrens vill jag inte tala om. Men vi satsar då enbart på miniatyrer - alla storlekar från 1:24 och uppåt, men mest blir det nog den internationella skalan med 1:12. GAMMALT och NYTT.

Vad är då på gång denna månad? Jag har två tittskåpskurser, den ena i morgon och den andra den 22 april. Kom och ha en trevlig kväll och gör ett tittskåp - själva skåpet är färdigt - du tapetserar och inreder och får tips och idéer på hur du kan jobba vidare.

Den 26 april får jag besök av en antikhandlarförening som vill ha ett föredrag om Steiff.
Trevligt, tycker jag. Alla som vill veta mer om björnar är välkomna höra av sig. Den här föreningen ska ha sitt årsmöte på vårt fina glashotell här i Kosta och här finns ju verkligen mycket för antikhandlare med intresse av glas - museum, utställning, information om konstnärerna mm. Roligt att de även nappade på detta med Steiff.

Den 1-3 maj får jag kärt besök från Norge. Dessa damer har varit med på flera av mina resor till Tyskland och nu vill de komma hit och bo på NALLEPENSIONATET. Ska bli härligt träffa dem igen och visa vårt fina samhälle.

På tal om NALLEPENSIONATET så har jag nu fått in det på hemsidan men ska fylla på med information och bilder så snart jag hinner. Det är fullt upp på "göra-listan" just nu och pensionatet är en av dessa. Där är välstädat och fint nu och i helgen fick jag upp ytterligare några fina bilder med björnar.
 Detta är Carlotta från Kidz and Cats. Jag har nu fått in ALLA dockor på hemsidan och det enda som nu är kvar och ska in är 3 set med kläder.
 
 
 

Detta är lite nytt som ska in bland alla miniatyrerna, men jag måste nog hitta på en ny rubrik där dessa platsar, eller får det bli en ÖVRIGT - vilket kanske trots allt är enklast. Det har kommit hem mycket nu, bla från Frankrike, och detta ska ju in på sidan så snart jag hinner men det tar tid med att få fram bilder som är bra och sen ska det ju skrivas också. Får man sitta i lugn och ro går det bra, men om inte, då blir det lätt att jag skjuter på det.

ÄNNU en PÅMINNELSE om NALLEKURSEN den 22-24 maj - med duktiga Gitte Thorsen som kursledare. Vi har någon plats kvar. Du går hem med en färdig nalle! Och får med dig
många tips och idéer för fortsatt tillverkning.

Ha en skön dag!

Med vänlig hälsning
Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se