torsdag 21 maj 2015

Då är det kurshelg! Och Pingst!

Hej alla dock- och nallevänner.

Visst är det fantastiskt ibland, för en stund sedan fick jag mail från en bit upp i Norge. En fd deltagare i en av mina resor meddelar att hon kommer till kursen. Snabba beslut! Tåg till Alingsås, hyr en bil där och kommer hit före kurs i morgon kl 1700. Visst är det härligt med entusiaster!!!! Jag blev riktigt glad. Så nu är det deltagare från Göteborgstrakten, Norge,
Malmö, Hässleholm, Växjö, Karlskrona och Kosta och kursledare från Jylland. Det kommer att bli en fantastisk helg!

Och en del beslut ska tas om en mässa för miniatyrer och dockhus till våren. När ska vi ha den? Vilket datum? Är det bäst med en lördag eller söndag? Utställningar? Vad mer? Så snart kommer besked! Vi ska också prata lite om Nallemässan och annat som är på gång längre fram.

Väntar på en säljare från Wendt & Kuhn i Tyskland, ni vet de som gör de vackra träänglarna med vita vingar med 11 gröna prickar på. När han ringde så påpekade jag att jag finns ju inte längre i Malmö, men det var inga problem, han hade letat fram Kosta på kartan och skulle ta en tur hit till mig eftersom jag är en av de få i Sverige som säljer dessa änglar. Trevligt att bli uppmärksammad.

Snart trillar väl de första kursdeltagarna in. Resten kommer imorgon, troligen em. De som kommer idag ska bo här hos mig så ikväll blir det nog en tur till vår Pizzeria här i Kosta.
Den ligger så nära så jag ser den härifrån utan problem. Och de har bra pizza men även annat. Och så har de Pizza-buffet med en hel del olika sorter på menyn och det brukar vara populärt.

Jag har satt in lite mer i webshoppen - denna gång under Steiff, både begr, nallar och andra djur, så ta gärna en titt. Här kommer ett par exempel




Vill passa på att önska alla en TREVLIG PINGST!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se