tisdag 12 maj 2015

Det närmar sig kurs och så är det helg igen

Bästa dock-och nallevänner!

Visst håller ni väl med? Att veckorna rusar iväg. Det var precis maj och snart har halva månaden redan passerat. En dag till och så är det helg igen. Jag har långa listor varje dag och aldrig hinner jag avsluta dem, ibland lite frustrerande. Och nu är det ju en trädgård som också kräver sitt, inte för att den är särskilt stor eller full av rabatter, men det ska ju ändå se snyggt ut när kunderna kommer - och nu kommer ju snart också kursarna.

Det är nu 9 bokade till nallekursen och vi tar emot max 1 person till. Jag har beslutat mig för att vi ska vara i Folkets Hus så att vi slipper plocka allting upp och ner om dagarna. Vi börjar
fredag kl 1700 och håller på till framåt 21.00 och fortsätter sedan lördag morgon med avbrott mitt på dagen för lunch och shopping. Sen fortsätter vi em och kväll och avslutar söndag fm - med fotografering av alla nallarna. Det är ju så att trots att alla använder samma mönster så blir de olika, beroende på bara några mm i sömmarna ibland, hur ögonen positioneras eller hur nosen broderas. Det blir riktigt spännande.

I samma veva veva kommer Mary från Nurnberg och Lydia från Paris hit. Vi ska på glaskurs hos Hauge och det finns plats för ytterligare 1 person. Han tar max 4 per kurs. Så den 26 maj hålles butiken stängd. Och ev fm eller em ytterligare en eller två dagar.Mary håller gärna en kurs i gravyr den 28 maj fm eller em för den som är intresserad av att lära olika tekniker att gravera eller slipa. 300:- för en halvdag. Hör av dig om du är intresserad!

Jag har ju även en FB sida - gå gärna in och gilla Margarethas Dockskåp!

Önskar EN SKÖN HELG!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se