tisdag 5 maj 2015

Regnet det bara öser ner

Hej mina vänner!

Regnet bara öser ner, så det var i alla fall tur att det var fint väder i söndags. Då var jag vid havet i Karlskrona och det var härligt. Bara sitta ner vid en klippa är en lisa för själen, andas djupt och vara här och nu.

Idag skulle jag planterat. Jo, det är sant - jag bor ju på landet nu, så man får ju försöka, men i det här regnet blev det inget gjort, i alla fall inte utomhus.

Jag har haft besök från Norge. Vi hade en så trevlig helg. De botaniserade i min butik och hittade en hel del gobitar att ta med sig hem till grannlandet, men vi hann också med annat - fredag kväll: vår trevliga pizzeria och lördag kväll: vår fina glasbar. De hann också med
att shoppa runt i outleten och glasbruket och som avslutning, innan avresa söndag, massage på hotellets spa-avdelning. De gjorde verkligen Kosta och vill komma tillbaka och de är naturligtvis välkomna.

Idag fick jag mitt nallepensionat bokat 4 nätter via mail från Tyskland. Inte illa - det sprider sig och denna gång gm bekanta i Tyskland. Sen har tidningen GLASRIKET kommit och i den står det både om butiken och pensionatet så det blir kanske en bra ruschig sommar.

Fick in kunder idag som nogsamt talade om att de kom till Kosta för Dockskåpets skull, de skulle inte ens till glasbruket. De hade städat ur så många lägenheter efter anhöriga och var fullt nöjda med glas från Kosta och Orrefors. Mycket hade skänkts till bla Röda Korset. Detta par kom från Stockholm och hittade en broschyr med info om Dockskåpet då de var på ett hotell i Gislaved och tyckte att de lika gärna kunde köra hit eftersom de ändå var på väg till Öland. Så ska det va!!!

Som sagt REGN. Så jag har hunnit med en hel del men telefonen ringde HELA förmiddagen, så då var det mest leta det kunderna efterfrågade. Men sen har jag fått in en del på nätet, bla några Steiff. Det tar lite tid, jag ska leta bilder, kolla så jag har lager och sen lägga in objekten. Bla denna fina blåmes Piccy. Piccy och den svarta nallen finns i årets sortiment. Har ni förresten inte betalat in klubbavgifter ännu så är det dags nu, både för Steiff och Teddy Hermann. De nya utskicken har kommit och med dem en hel del nyheter.

Käthe Kruse klubben finns ju kvar men Schildkröt har lagt ner. Samlandet har ju som sagt minskat. Hermann Spielwaren har en klubb men endast i Tyskland och England.


 
 
 
Denna lilla svarta är lite annorlunda med sina rutiga tassar - inte så vanligt hos Steiff.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se