onsdag 17 juni 2015

Alla kan göra misstag

Hej alla mina dock-och nallevänner!

Alla kan göra misstag och tur är väl det för det vore ju hemskt om jag vore helt ensam om det. Upptäckte till min fasa att jag skrivit lördag före den 12 juli och det ska vara SÖNDAG.
Vi har vår NALLEPICKNICK söndagen den 12 juli och inget annat. Ifjol var den en dag tidigare och eftersom jag utgick från förra årets info så blev det fel.

Någon som är duktig på ansiktsmålning? Hon som var med i fjol har dessvärre på semester i år, så jag söker någon som kan tänka sig ställa upp några timmar. Det behöver inte vara så avancerat - och inte allt får mycket, man ska istället hinna med så många som möjligt.

 
Just nu så jobbas det inför midsommaren! Vi har ju ordentligt firande här i Kosta så midsommarafton är det bara att pallra sig upp kl 0600 senast för att hinna till Folkets Hus och åka med Pysen för att binda blomsterkransar och girlander. Är det fint väder så är det en fröjd att få delta. Vi sjunger Taube och Bellman medan vi jobbar på med girlanderna. De är ju långa, de ska räcka till en hel flaggstång. När sen allt är färdigt lastas de in i en vagn efter Pysen, tillbaka till Folkets Hus, och sedan ska de monteras.Som avslutning binder vi blå och gula band i kransarna. Sen är det riktigt fint. Fast den finaste stången har de i Lessebo - den är helt klädd med blommor av papper från pappersbruket och det kan vi inte konkurrera med.
 
Har fått bilder från Teddy Hermann, så nu har jag satt in massor av nya mjuka djur i shoppen med bra bilder. Bla har jag fått hem lite udda djur som bältdjur och så en del andra sötingar som koala, tvättbjörn och nya kattdjur. Ozeloten är bedårande.
 
 
 



Jag skrev väl sist att vi tagit beslut om att arrangera en MINIATYRMÄSSA här i Kosta nästa år????  Vi har valt den 12 mars, så notera detta redan nu.
 
Ska du till Kosta så finns det nu en hemsida som heter DESTINATION KOSTA och den arbetas det på för fullt. Kolla in vad som finns att göra och ta en tur till oss.
 
Idag har jag fått upp skylten för PYSEN, Hållplats nr 5, och midsommarafton börjar vårt tåg att gå genom samhället. Det stannar vid Fyndvaruhuset, Kosta Hotel och Stugby, Folkets Hus, Margarethas Dockskåp, Pizzerian, Badet och vid hotellet och outleten.
 
Badet öppnar denna lördag och första helgen är det fri entré.
 
Här var det en ljuvlig förmiddag, varmt och skön, sen blev det svalare och vid 16-tiden kom regnet. Nu är det både grått och kallt - mao inget midsommarväder alls.
 
ÖNSKAR i alla fall ALLA LÄSARE EN RIKTIGT HÄRLIG och TREVLIG MIDSOMMAR!
 
Glöm inte blommorna under kudden..........om du är singel förstås.
 
Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se