måndag 29 juni 2015

Nallefest

Dock-och nallevänner!

Snart stundar Nallefest, både i Giengen och i Kosta. Det har ni redan läst om.

Tänkte bara att om ni har mindre barn så får de gärna låna en nalledräkt och spring omkring i under nallepicknicken. Jag har inte många - men först till kvarn får låna. Jag har också nu hittat en ny saga som ska läsas. Det var svårare än jag trodde att hitta enskilda sagor som kan berättas och inte tar alltför lång tid, men tack och lov för goda vänner, nu har jag en!

Någon som är duktig på att måla??? Jag behöver en som vill ställa upp och måla
ansikten. I fjol var det kö på ansiktsmålning. Det behöver inte vara alltför avancerat - helst ska det gå undan lite så att många blir målade. Vet du någon? Kan du själv? Hör gärna av dig. Dock är jag inte hemma denna vecka torsdag - söndag, men sänd ett mail.

Har fått hem en hel del av höstens Steiff nyheter och dessa kommer jag att visa upp under nallepicknicken, enl önskemål från många nyfikna samlare. Kanske hinner de komma någon till...............

Fin artikel om vår kommande picknick i Kronobergaren, som jag vill dela med mig;
Vi ses, hoppas jag!                                    Margaretha



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se