onsdag 30 september 2015

Om några timmar är det oktober....

Bästa dock-och nallevänner!

Tiden rusar iväg. Imorgon, eller om fyra timmar är det oktober. Oktober betyder NALLEMÄSSA, vilket är en av höjdpunkterna under året. Mycket jobb, visst, och det finns alltid stunder då man tänker "varför gör jag detta". Sen glömmer man det jobbiga och ser fram emot det roliga - träffa alla glada människor, vissa som man bara träffar på mässorna, andra man ser då och då. Många kunder har ju blivit både nära och kära vänner.

Lika många utställare som ifjol. Det blir lite fler björnar av glas - vi är ju i Glasriket!!!
Igår fick jag hem Charlie Bears från England och jag blev förälskad. Har hört talas om dem i många år, men man kan ju inte ha allt. Nu träffade jag Charlie personligen i februari och då kändes det helt annorlunda och igår landade första leveransen. Den första jag tog upp var helt ljuvlig - jag blev kär.
 
 
 
 
Dessa kommer alla från olika serier och det är nr 4 här nedan som blev min förälskelse - han heter Grumpy och är nog ca 50 cm lång.

 
Nu väntar jag ockå hem Jellycat och Hansa - nallar och andra djur. Mer info kommer om ett par dagar.                     Med vänlig hälsning Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se