tisdag 22 december 2015

God Jul

En riktigt GOD JUL till alla er

 som läser detta.

Det har varit en märklig jul i butiken - nästan inga kunder. När jag nu läste att 25% fler handlar sina julklappar på nätet så förstår jag ju varför. Jag har också skickat iväg fler paket än vanligt, men det känns ändå lite tomt, man är van vid att det ska vara full rulle in i det sista, men så har det inte varit.
I början av veckan trodde jag ett ta att jag glömt låsa upp......... då kan ni själva förstå.

Då tänker jag "tack och lov att jag inte är kvar i Malmö". Här har jag mer frihet, eftersom jag bor i huset, kan få lite annat gjort under tiden och hinner med så mycket mer, men det ska ändå bli skönt med ett par dagars ledighet. Det har varit en intensiv höst och inte har jag tagit ut någon semester heller, ett par dagar här och där bara,

Planeringen för nästa år är i full gång - först Nürnbergs Leksaksmässa och då tar jag någon dag extra ledigt och planerar se Bamberg, som finns med på Världsarvslistan, sen följer miniatyrmässan, Nallepicknicken, resan och Nallemässan och allt kräver planering.

Nallemässan 25 år! Vad ska vi hitta på för speciellt??? En av mina kunder har redan - hans egen idé - meddelat att han kommer att tillverka .......  och detta ska auktioneras ut till välgörenhet, i nallemässans namn. God idé, tycker jag. Fler som har något till auktionen?

Årets julklapp? Hos mig är det inte någon robotdammsugare precis. Här har det nog varit lite finare nallar som sålts bäst och så de underbara änglarna från Erzgebirge.

Själv önskar jag bara lugn och ro.

Bilderna visar hur det ser ut utanför butiken denna jul. Det är lite svårt få julkänsla utan snö. Tänker man tillbaka tycker man att det varit snö nästan alla jular, men läser man sedan statistiken så är det mest fantasier, de flesta jular har varit gröna som nu.




Och till sist lite bilder från tittskåpen i butiken. Där är det mer ju än hemma hos mig............ Har varit dåligt på det där med julpynt och annat i år men det kommer fler jular.

ALLT GOTT önskar Margaretha



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se