tisdag 1 december 2015

Redan December

Vart tar tiden vägen????

Kära dock - och nallevänner!

Tycker ni också att tiden bara rusar iväg? Så mycket som jag skulle hunnit med denna höst och som jag inte ens tagit tag i. Men det blir en vår också får jag hoppas.

Och alla som sade att jag skulle ha tråkigt i Kosta, inget händer ju på landet, eller???? Ikväll har jag varit hos Essan på Pizzerian här i Kosta och vi har gjort hudcreme, duschcreme mm av det som de flesta har i skafferiet och det blev en trevlig och lyckad kväll! Jag har också beställt honung - äkta fin honung - med choklad, eucalypus och ingefära. Har smakat den förut och den är rena medicinen.

Igår var jag i Tingsryd och stormen Gorm hade inte varit nådig. Det var rent farligt att köra och hade man inte varit uppmärksam hade det lätt kunnat hända en olycka och jag undrar hur det gick på kvällen med alla bilar och en körbanan full av nedfallna granar. Vid skymningen fanns de iaf kvar och mitt ute på landet, ingen belysning, FARLIGT............

Och torsdag kväll är Håkan Hemlin/Nordman på Kosta Glascenter och uppträder. Vill man inte gå på det kan man gå på Näringslivskväll, men denna vecka har jag valt Nordman. Varje torsdag händer det något.

Ska fota utanför min butik. Det är så fint nu med all belysning, en gammal gärdsgård, en kälke, en lykta och en kärve, men det måste vara väder när man ska fota, annars ser det inte vidare ut.

Skulle ha satt in bilder på alla mina underbara änglar. Malmökunderna börjar ringa om Erzgebirge nu när ingen finns kvar i Malmö som säljer änglarna - fina handgjorda träänglar. Ett par exempel:


Många samlar hela orkestrar, en del sätter ihop symfoniorkestrar och ska ha många fioler, andra blandar hejvilt. Änglarna har antingen blont eller brunt hår men de har alltid gröna vingar med 11 prickar. Instrument kommer nya då och då och andra "pensioneras". Tillverkare är Wendt & Kuhn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se