torsdag 18 februari 2016

Lite nytt från Steiff bla

Kära dock- och nallevänner

Nu har redan halva februari gått och det närmar sig påsk. Alla hjärtans dags-skylten har delvis rivits ner och snart är det dags för kaniner, kycklingar och ägg.

Dock- och nalleresan börjar ta form. Avresa den 7 september. Steiff har lovat visa PRODUKTIONEN och det var många år sedan vi fick se dessa utrymmen. Hermann Spielwaren har en idé om att få tillverka sin egen björn under besöket och vi har nya hotell och restauranger inlagda.
Vidare tror jag vi kan få besöka Kösen i Bad Kösen denna gång. Ursprunget till Kösen är faktiskt
Käthe Kruse.Intressant för alla som är intresserade av KK.

Steiff har precis skickat ut den nya katalogen till Steiffklubbmedlemmarna. En hel del nytt och fantastiskt nog har över halva kollektionen av BEGRÄNSADE UPPLAGOR redan sålts slut. Jag har en och annan av de som annars är borta så det gäller att passa på och vara snabb i vändningarna.

Jag väntar också in en hel del nyheter från Charlie Bears och Hermann Spielwaren. Från Teddy Hermann har jag fått hem ett par favoriter - små flicknallar Patrizia och Philippa, med ögonfransar och så nuttigt söta. Också en naturtrogen ekorre - med ögonfransar. Det var visst ögonfransar jag föll för i år.

Det kommer också in nytt till MINIATYRMÄSSAN, från Tyskland och Frankrike. Skoj! Även här går planerna framåt och min målsättning den här första gången är 10 utställare. Idag är vi 9 så det ska nog gå, eller vad tror ni? Jag tror på en trevlig mässa med utställda tittskåp, café med läshörna, utlottning mm. Har du något att ställa ut så är du hjärtligt välkommen! Något som kan locka fler att syssla med denna trevliga hobby.

Och till sist denna gång - några bilder av nyheter från Steiff.




Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se