lördag 5 mars 2016

Våren är på väg - härligt!

Kära dock- och nallevänner

Våren är på väg - och det märks tydligt och nu är det roligt igen.

Januari och februari - kallt, mörkt, snöigt, hala vägar - inga kunder. Nu ljusnar det och de senaste dagarna har det varit full rulle. Hur kul som helst. Alla är på gång och frågar om vad som ska hända framöver, ingen är rädd för väglaget - även om det snöat ett par dagar - alla är på gott humör, iaf när de kommer in i min butik och får träffa alla dockor och nalalr.

Kunderna stannar länge, men rekordet är nog 5 timmar ca. Det har jag inget emot, dessa kunder sköter sig nästan själva. Ska man välja tapeter och golv till dockhus, hitta rätt möbler eller mattor då tar det tid. Vill man titta i alla lådor och jämföra än det ena och än det andra, ja, då går timmarna.

Läget just nu - ca 15 bokade till 100% för resan, men lika många behövs. Denna gång kommer det också att bli ett besök hos en miniatyrist, om det blir som jag planerat. Alla ser fram emot att ta emot oss och det blir lite förändringar sedan sist, en del nya hotell och restauranger och något nytt besök. Egen tid i Bamberg är inte heller fel, en härlig stad som finns med på UNESCOs världsarvslista.

Har hört lite muttranden om att det räcker med en MINIATYRMÄSSA i Stockholm och en Farum, men det tycker inte jag. Och många som håller med mig. En mässa mitt emellan är inte helt fel och till mycket lägre kostnader dessutom. Även om vi inte blir så många utställare så vet jag att det blir en trevlig mässa i nyrenoverade lokaler i Folkets Hus här i Kosta. Och jag vet kunder som kommer att åka från Halmstad, Ronneby mfl ställen så det blir långt mer än Lessebo kommun med närliggande orter. Hoppas du också vill ställa upp och se till att det blir en mässa som ska fortsätta och som kan växa och bli större.

Det har kommit in en del jätte, jätte, jättefina miniatyrer, helt handgjorda, från Tyskland. Dessa ska tas med på mässan. Som en kund sade idag - det är samma klass på produkter som i Farum. Det är väl lovande i a f.

Önskar er en skön helg! Lite nya miniatyrer, men detta är en bråkdel!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se