torsdag 28 juli 2016

Sommaren är verkligen här

Bästa dock- och nallevänner

Sommaren är verkligen här. Nu som först så här i slutet av juli börjar det märkas. Kosta är fullt av turister - på outleten vimlar det av folk, vårt nya badområde vid Kosta Lodge har redan fullt, vissa nätter har vi fullt på campingen, det har varit vissa rekorddagar, och på pizzerian är det långa köer.

Här i Dockskåpet då - igår var hittills bästa dagen, kunder från öppning till stängning. Blandade inköp men andra halvan av dagen var det mest miniatyrer och miniatyrkunder tar tid, men de sköter sig oftast själva, så det är inga problem. Roligt när de blir imponerade av mitt sortiment och hela tiden hittar nytt. Idag har det varit en nalledag, så det växlar.

Det är inte mycket annat jag hinner med. Kunder, plocka fram, städa av, telefonen och hem kommer jag sällan förrän framåt kvällen trots att jag bor nära.

Kommer du också hit till Kosta i sommar????

Jag kommer att resa ner till Malmö/Köpenhamn för jobb em 8 aug - 12 eller så. Vet mer när jag lagt upp mitt program.


Hoppas ni alla har en fortsatt skön sommar!                            önskar Margaretha




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se