söndag 27 november 2016

Tänk att man kan bli så borta av en förkylning

Bästa dock- och nallevänner

Tänk att man kan bli så förkyld. Skulle åkt till Malmö/Köpenhamn på jobb men fick frossa
natten innan, sen var det kört. Envis som jag är så steg jag upp, hade packat, skulle iväg, men när jag kom ner för trappan blev det bara svart..... 3 dagar i säng och kunde varken
lyssna på musik eller läsa. Helt slut - hostade, nös och frös. Det var INTE roligt. Nu är jag
något så när bra, hostan kommer och går, men annars har jag kunnat komma igång igen med öppen butik och paket som skickats iväg.

Imorgon bär det av till Lund, Malmö och Köpenhamn på jobb, men jag är hemma på torsdag igen.

Julen har kommit igång ordentligt här i Kosta. Redan den 12/11 var det invigning av Vintervärlden uppe på bruksgården. Invigare var Hasse Andersson, som höll ett kort tal och sjöng 2 visor, bland annat hade han tonsatt "Tomten". Jag älskar den dikten. Vintervärlden är väl värd ett besök - granar i mängder och alla vita av konstgjord snö, som faktiskt ser äkta ut, en mindre julmarknad med diverse delikatesser och en tomte på en tron som tar emot barnens önskelistor, som sedan lämnas in i en maskin - och sen får vi se om tomten kan läsa vad som önskas.

Här är fullt pådrag med artister och annat, men pga förkylningen har jag redan fått avboka 2 arrangemang för egen del och det är ju inte så roligt, men hälsan kommer först. Det märker man ju i sådana här lägen.

Hoppas ni alla haft en trevlig 1:a Advent.

Lite nya bilder i webshoppen:
 
 
 
 


Samt bilder på de änglar som många samlar på - Wendt & Kuhn orkesteränglar med 11 prickar på vingarna - se nedersta bilden. Alla är handgjorda av trä, snickare som tar fram delarna, som limmas ihop, sedan doppas de i vit färg och till sist handmålas de. Det finns änglar, tomtar, Luciatåg, blomsterbarn mm samt speldosor.




Ha det så gott!  Med vänlig hälsning Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se