tisdag 28 februari 2017

Leveranser på ingång

Bästa dock- och nallevänner!

Nu är vi framme i mars om några timmar. Det som beställdes på mässan i början av februari är på ingång och jag försöker nu när jag ÄNTLIGEN är frisk att komma ikapp. Det är inte helt lätt...  Det är mycket som ligger och väntar - reparationer, mail, varor som ska in på hemsidan och mycket annat.

Det som nu börjat komma in är mjuka djur och miniatyrer. Jag plockar dagligen så nu är butiken full och alla är välkomna hit.
 
 
 
 
 
 
 


Snön har försvunnit här i Kosta och vi börjar väl allmänt nu längta efter våren. Det är mycket på gång här i Kosta framöver och vad jag själv nu tänker på i första hand är MINIATYRmässan. Vi är nu lika många utställare som i fjol. En har fallit ifrån och en ny har dykt upp - med dockskåpsdockor. Jag hoppas på lika god anslutning besökare som sist och vi håller redan på att skicka ut information på olika sätt. Du får mer än gärna skriva om mässan på DIN Facebook, instagram, hemsida eller annat media. Jag har affischer och flygblad som jag gärna skickar ut.

Redan i april gör jag en utställning på cafét i Folkets Hus med blandade tittskåp och bilder för att i a f uppmärksamma Kosta-borna på att det är mässa. Här är det spritt ordentligt på
anslagstavlor, hemsidor mm. Ifjol åkte ju många långt och det hoppas vi i år också. Min målsättning är ju 15 utställare - det saknas fortfarande 5.

Lena har skänkt ett fantastiskt dockhus - helt inrett - som vi ska auktionera ut, dock har vi ett minimipris. Vi tar redan nu emot bud!!!!! Det är bilderna ni ser här ovan. Vilket jobb hon lagt ner!!! Satt ihop huset, målat, dekorerat med små fina detaljer, målat möbler och inrett och fått ihop den ljuvligaste av miljöer.

Huset är bebott av nallar och det saknas dem ingenting. I huset finns tom en dansk blåvit servis som inte tillverkas längre.

Hoppas DU kommer till mässan.

Med vänlig hälsning   Margaretha



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se