fredag 31 mars 2017

En vecka kvar - till Miniatyrmässan

Kära dock- och nallevänner!

Imorgon är det den 1 APRIL så försök att inte bli lurade! Det är lätt hänt om man glömmer vilken dag det är.

En vecka kvar. Tiden rinner iväg och MINIATYRMÄSSAN närmar sig. IDAG är det 12 utställare anmälda, i a f 3 fler än i fjol, så nu flyttar vi in i dansrotundan och där får vi plats med både utställare, utställning och kan öppna upp mot caféet, så det blir nog riktigt bra.
Veckan nu kommer att ägnas åt att ställa iordning, det är mycket som ska flyttas och bäras och ändras och byggas och förberedas, men det blir nog bra med det. Jag har ju goda och kära vänner som ställer upp om jag ber snällt :-) Senaste utställarna: Miniatyrmakarna och Miniatyrtidningen - så härligt för mässan att de ställer upp!

Dagen på Hamley´s i Malmö är passerad, så det är något nästan varje helg nu. Jag var ensam men det gick bra. Fullt av folk, mest barn och färre samlare, men TACK till er som kom dit. Alltid roligt att träffas och få prata Steiff en stund. Hamleys har ett stort sortiment för lek- och baby från Steiff, men inga ltd ed.

Det har däremot Jättekul i Lund, som ligger mitt emot järnvägen. Jag besökte dem på vägen ner till Malmö och de har ett fint urval och beställer gärna hem om det är något speciellt du vill ha. De har också en del av de STORA pandorna och isbjörnarna, vargen mm så det är värt ett besök. Det är en riktig leksaksaffär!


 
 
Det har anlänt lite nya dockor från Spanien, både ur serien for Santoro Gorjuss, dockan överst. Dessa dockor saknar näsa och mun, men jag tycker att de är charmiga och nu har jag en hel del modeller hemma i lager.
Dockan nr 2 är enormt docksöt, en riktigt fin lekdocka med snällt utseende, härligt svallande hår och fina kläder. Denna klänning är stickad i grått och till detta små rosa skor. Sötare kan det knappast bli.
Fick också hem en hel del kläder och dessa är av bra kvalité och passar även andra dockor. Det är bra storlekar och lätta att ta på, vilket är viktigt när det är till små barn.
 
Så närmar sig också PÅSKEN med stora steg. Imorgon ska jag fota mitt fönster som nu är klart. sätta ut en björk med fjäldrar och ägg och plantera penséer framför butiken så det blir fint inför mässan. Det är nog så viktigt.
 
HOPPAS på MÅNGA besökare!
 
Önskar alla en trevlig helg! De säger det ska bli sol och fint på söndag, i a f här. Det är bara att hålla tummarna!
 
                Med vänlig hälsning
                                                   Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se