tisdag 14 mars 2017

Steiff-dag på Hamleys Emporia

Kära Dock- och nalle vänner!

Nu är det bekräftat från Hamleys att vi ska ha Steiff-dagen på Emporia den 25 mars, alltså om 1 1/2 vecka, så om du bor i och kring Malmö så vore det trevligt att träffas. Jag kommer att finnas på plats kl 11-1700 och då kan vi prata nallar.

Du kanske vill se senaste begränsade upplagorna, jag tar med något, klubb-björnen för 2017, betala din medlemsavgift eller har någon reparation som jag kan göra på plats eller ta med hem, eller bara komma in en stund för lite trevligt prat. Det är länge sedan jag sett vissa av min Malmö-¨vänner och Malmö-kunder. Hoppas vi ses!

Miniatyrmässa den 8 april - du glömmer väl inte den, kl 11-1600. Nu är 10 utställare bokade så vi har ökat med 1. Hoppas det blir någon till - jag håller tummarna.

Det blir också lite i skala Lundby och i skala 1:10. Jag vet att där också kommer att finnas gamla Lundbyskåp till salu. En del andra nya saker jämfört med i fjol blir det också.
Har du något tittskåp hemma du vill låna ut som vi kan visa på utställningen så vill vi gärna låna det som inspiration för andra.

Har du tid hjälpa oss lite under dagen, så tar vi också gärna emot den hjälpen!!! Många tror tyvärr att en mässa löser sig själv, det är bara att slänga fram lite bord, men så enkelt är det inte, det är utskick av olika slag, marknadsföring och annonsering, kolla antal bord och annat, sätta iordning, föra utställningen, planera serveringen, kassa och inträde, vakthållning mm. Och tusen frågor från utställare och kunder. Men det är ROLIGT!

Kan tala om att Torsten "Totte" Löfgren kommer till Folkets Hus den 11 april kl 18.30 med ett föredrag som jag har döpt till Stolar och Stilar. Vi kommer att få se en del av Tottes
möbler - produktion Kotte Toys - och han kommer att berätta om sitt liv som hantverkare,
om sin produktion, om olika stolar och idéer.
75:- entré och måltid med crèpes, kaffe och kaka och 40:- i enbart entré.
Kan säkert bli en trevlig kväll.

Nu den 28 mars är ni också välkomna. Då har vi AFTERNOON TEA och får ta del av
hela proceduren man har med detta i England. Och givetvis äter vi scones.

 
I och med lite bättre väder så har kunderna börjat visa sig igen. Riktigt trevligt! Det har varit ett par tysta månader nu i butiken, men det får man räkna med varje år, ändå är det lätt att misströsta. Jag är ju van men det är inte helt lätt för nystartade företag när det blir tyst i
butiken. Jag har ju ändå fullt upp med reparationer, leveranser, förberedelser för både det ena och det andra och vet ungefär hur det blir framöver. Det känns i a f skönt med lite sol och värme och en känsla av vår.

Ska du resa långt för att hälsa på - ring gärna först så att jag säkert har öppet.

Ha det så gott!                  Med vänlig hälsning Margaretha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se