fredag 1 december 2017

1 - advent - 35 år

Bästa dock/nalle och miniatyrvänner!

Det är mycket nu. Paket varenda dag som ska packas och skickas, många förfrågningar om allt möjligt, julskyltningen är klar och butiken är smyckad, men inte överdrivet mycket, det är ju varorna man ska se. Proverna för Steiffs kollektion 2018 har redan inkommit, så det är mycket att jobba med.

Och mitt i alltihop - 1 ADVENT och det är 35 år sedan jag öppnade min butik på Kronprinsen i Malmö. En liten butik med 4 finns skyltfönster, bottenvåning och en hög trappa upp till övervåningen, där jag hade lager och en liten diskbänk. Bakom kassan fanns ett litet utrymme samt toalett. Utrymmet blev snabbt fullt så klart. Ni känner ju mig................ I denna lokal var jag i 6 år innan jag flyttade längre in i centrat till 150 kvm, bra mycket större.

Sitter fortfarande och jobbar, det blir ofta sena kvällar, men det är jag van vid. Och nu har jag beslutat att imorgon bjuder jag på glögg i butiken, ger alla kunder en liten present och du som beställer via telefon eller mail och anger 1:a ADVENT får 10% rabatt på ett köp. GÄLLER ENDAST lördag och öppet 11.30-1600.

Har fått hem en hel del nytt, underbara servietter med nallemotiv, söta pappersnäsdukar, fina burkar - som nallen nedan här i 2 storlekar, fina julkort mm.

VÄLKOMMEN!  En test för att se hur många som läser detta!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se